Przejdź do treści

Czcionka:

Kontrast:

UWAGA!!! URZĄD MIEJSKI W ŁOCHOWIE ZAMKNIĘTY DLA BEZPOŚREDNIEJ OBSŁUGI INTERESANTÓW. Mając na uwadze zapobieganie rozprzestrzenianiu się koronawirusa od wtorku 27 października 2020 r. do odwołania, Urząd Miejski w Łochowie rozpoczyna pracę w trybie wewnętrznym.

LUPE system komunikacji

instrukcja instalacji LUPE - systemu i aplikacji do komunikacji z mieszkańcami Gminy Łochów

 

Od 15 kwietnia 2021 r. uruchomiony zostanie nowy system komunikacji z mieszkańcami Gminy Łochów o nazwie LUPE.

System jest dostępny na stronie https://lochow-lupe.bit-sa.pl

Dla ułatwienia dostępna jest także do pobrania aplikacja na telefony komórkowe.

System i aplikacja mobilna powstały z myślą o zapewnieniu zdalnej obsługi i obustronnej komunikacji mieszkańców z Urzędem Miejskim w Łochowie.

To bezpłatne narzędzie, dzięki któremu nie wychodząc z domu, będziesz na bieżąco ze wszystkim, co dzieje się w okolicy.

 

Informacje w jednym miejscu:

  • aktualny harmonogram wywozu odpadów komunalnych (wraz z powiadamianie o terminach ich odbioru),
  • komunikaty i ogłoszenia urzędowe,
  • informacje o wydarzeniach gminnych i imprezach kulturalnych,
  • ostrzeżenia dla kierowców,
  • informacje z Regionalnego Systemu Ostrzegania RSO.

Zgłaszanie zdarzeń i awarii:

  • jesteś świadkiem zdarzenia lub zauważyłeś awarię - zrób zdjęcie i zgłoś sprawę,
  • zgłoszenie trafi do właściwego i kompetentnego w danej sprawie urzędnika,
  • śledź status swojego zgłoszenia,
  • zobacz mapę wszystkich zgłoszeń w gminie,
  • zgłoszenia można dodawać zarówno przez aplikację, jaki i witrynę www.
     

 

 

INSTRUKCJA

 

Krok 1: POBIERZ APLIKACJĘ NA TELEFON LUB KORZYSTAJ POPRZEZ STRONĘ WWW

 

System dostępny jest pod adresem:

lochow-lupe.bit-sa.pl

 

 

 

Krok 2: LOGOWANIE

Do lochow-lupe.bit-sa.pl zalogujesz się używając danych logowania Facebooka lub konta Google.

Do aplikacji wejść można jako użytkownik niezalogowany (Wejdź jako Gość) lub poprzez założenie konta w systemie.

Aby założyć konto należy:

Następnie należy Wypełnić pola formularza rejestracyjnego, po którym pojawi się komunikat o wysłaniu na wskazany adres e-mail linku aktywacyjnego, który należy potwierdzić.

 

Krok 3: Dodawanie ZGŁOSZENIA

Zgłoszenia można dodawać zarówno przez aplikację jak i witrynę WWW. Aby wysłać nowe zgłoszenie przez witrynę WWW należy:

Następnie uzupełnij pola formularza:

  • Adres – należy zaznaczyć na mapie adres zdarzenia lub w urządzeniu mobilnym włączyć funkcję geolokalizacji, która automatycznie wczyta adres, w którym aktualnie się znajduje telefon;
  • Kategoria – należy wybrać z listy rozwijanej odpowiedni rodzaj zdarzenia. Jeśli brak jest odpowiedniej kategorii należy wybrać – „Inne”;
  • Opis – należy opisać szczegóły zgłoszenia;
  • Dodaj załącznik – jest to pole opcjonalne, które umożliwia dodanie zdjęcia do zgłoszenia. (obrazy w formatach: jpg, jpeg, png i gif).

W celu potwierdzenia formularza zgłoszenia należy nacisnąć przycisk - „ZGŁOŚ”. Zgłoszenie pojawi się na liście dopiero po zatwierdzeniu przez Administratora.

UWAGA: Zgłoszenia o nagłych zdarzeniach, np. wypadkach, pożarach, katastrofach oraz o innych sytuacjach zagrażających zdrowiu lub życiu powinny być zgłaszane pod numery alarmowe.

 

 

Ustawianie funkcji „Harmonogram Odbioru Odpadów”

 

        Funkcja dostępna jest wyłącznie dla użytkownika zalogowanego. Polega ona na udostępnianiu w aplikacji mobilnej informacji na temat harmonogramu odbioru odpadów w konkretnych punktach adresowych wraz z  powiadomieniami o ich odbiorze.

        Aby uruchomić funkcję Harmonogram Odbioru Odpadów należy w „Ustawieniach aplikacji” wybrać „Odbiór odpadów” i w polu „Dodaj nowy” wybrać adres lub kilka adresów nieruchomości, których harmonogram ma dotyczyć. Po wyborze należy zapisać dane poprzez naciśniecie ikonki dyskietki w prawnym górnym rogu.

        Po prawidłowo zapisanych adresach w menu aplikacji w „Odbiór odpadów” - pojawi się kalendarz z datami odbiorów odpadów pod dany adres z podziałem na konkretne frakcje (Segregowane, Zmieszane, BIO, Popiół).

        Dodatkowo użytkownik może w ustawieniach określić, kiedy chce otrzymywać powiadomienia o zbliżającym się terminie odbioru odpadów (np. 1 dzień przed, o godzinie 13). Otrzyma wówczas komunikat / powiadomienie na telefon.

 

 

Włączanie opcji „Komunikatów”

 

        System pozwala na publikację komunikatów oraz powiadomień wysyłanych przez Urząd i jednostki gminne na urządzeniach mobilnych z obszaru gminy. Jeśli chcą Państwo otrzymywać na swoją komórkę ważne informacje należy w zakładce „Ustawienia” wybrać opcje „Powiadomienia”, a następnie wybrać właściwą dla siebie kategorię powiadomienia. 

 

Aby być zawsze na bieżąco, zachęcamy do korzystania z opcji powiadomień na komórkę!